14. Juni 2024 | ASME Turbo Expo Konferenz 2024

Treffen Sie uns auf der Turbo Expo 2024

ASME Turbo Expo Turbomachinery Technical Conference & Exposition
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ASME Turbo Expo

Mit über zwanzig wissenschaftlichen Vorträgen zu unseren neuesten Forschungsergebnissen auf dem Gebiet der Turbomaschinen und Antriebstechnik sind wir auf der internationalen ASME Turbo Expo vertreten, die dieses Jahr vom 24. bis 28. Juni in London stattfindet. Im Mittelpunkt der Konferenz stehen die Errungenschaften und Herausforderungen der Net-Zero-Transformation in der Luftfahrt und im Energiesektor.

Welche Weichenstellungen sind notwendig, um das Ziel der Netto-Null-Emissionen bis 2050 zu erreichen? Das Institut für Antriebstechnik des Deutschen Zentrums für Luft- und Raumfahrt (DLR) stellt auf der ASME Turbo Expo 2024 verschiedene innovative Lösungsansätze vor, die beispielsweise den Einsatz neuer Energieträger wie Wasserstoff oder neue Antriebskonzepte analysieren. Wir zeigen, wie wir zur gemeinsamen Roadmap in eine nachhaltige und lebenswerte Zukunft beitragen und freuen uns darauf, unsere Ansätze mit Experten aus unterschiedlichen Disziplinen zu diskutieren.

Wir laden alle Teilnehmerinnen und Teilnehmer der Konferenz herzlich ein, unsere Vorträge zu besuchen und sich mit uns auszutauschen. Unter folgendem Link finden Sie das vollständige Programm der ASME 2024 Turbomachinery Technical Conference & Exposition.

Unsere Vorträge bei der ASME Turbo Expo 2024

Autoren

Titel

Session

Datum und Uhrzeit

S. Gövert, J. Berger,

T. Lipkowicz, T. Soworka, C. Hassa, T. Behrendt,

B. Janus

Experimental and Numerical Investigation of Hydrogen Combustion in a Dual-Swirl Burner for Aero-Engine Applications

High Hydrogen I

04-05

Monday, June 24

8:00 AM - 10:00 AM

A. Görtz, B. Schneider

Step-by-Step Evaluation of the Fuel Switch From Kerosene to Hydrogen on the Thermodynamic Cycle in Gas Turbine Engines

Conceptual Design and Optimization I

01-02

Monday, June 24

8:00 AM - 10:00 AM

R. Becker, G. Kasperovich, P. Tiessen, J. Haubrich,

T. Behrendt, B. Janus

Fuel Thermal Management and Injector Part Design for LPBF Manufacturing

Additive Manufacturing 18-02

Monday, June 24  

1:30 PM - 3:30 PM

M. Kavvalos,

M. Mennicken, R. Schnell, M. Trost,

K. Kyprianidis (MDU)

On the Performance of Variable-Geometry Ducted E-Fans

Modelling, Simulation and Validation I

01-09

Monday, June 24

1:30 PM - 3:30 PM

D. Mimic (LU Hannover),

J. Mahlstedt (LU Han.),

F. Herbst

Improved Compressor Performance Prediction Using a Vortex-Reactive Turbulence-Model Extension

Turbulence modeling methods 1

34-10

Tuesday, June 25

8:00 AM - 10:00 AM

A. Karimian, R. Schmidt (Rolls-Royce), C. Janke (Rolls-Royce)

Robust Optimization of a Compressor Blade Through Combination of an Adjoint-Based Multistart Approach and Global Gaussian Process Regression

Modelling, Simulation and Validation I

01-09

Tuesday, June 25

8:00 AM - 10:00 AM

M. Mennicken; R. Schnell; D. Kozulovic (UniBW München)

Assessment of a BLI-Tolerant Aft-Fan at Design and Near Stall Conditions - From Preliminary to Detailed Aerodynamic Design

Fan design methods 1

34-02

Tuesday, June 25

1:30 PM - 3:30 PM

C. Morsbach, M. Matha, R.G. Brakmann, S. Tabassum, M. Bergmann, M. Schroll, C. Willert,

E. Kügeler

Investigating the unsteady dynamics of a multi-jet impingement cooling flow using large eddy simulation

Impingement Cooling I 15-01

Tuesday, June 25

4:00 PM - 5:30 PM

S. Zenkner, F. Carvalho,

R. Brakmann, G. Goinis

Variable Cycle Engine Concepts and Component Technologies - An Overview

Whole Engine Performance and Novel Concepts

01-16

Tuesday, June 25

4:00 PM - 5:30 PM

J. Klinner, E. J. Munoz Lopez, A. Hergt, C. Willert

The unsteady shock-boundary layer interaction in a compressor cascade - Part 1: Measurements with time-resolved PIV

Compressor Secondary Flows and Interactions

40-03

Wednesday, June 26

8:00 AM - 10:00 AM

B. F. Klose, C. Morsbach, M. Bergmann, E. J. Munoz Lopez, A. Hergt,

E. Kügeler

The Unsteady Shock-Boundary Layer Interaction in a Compressor Cascade – Part 2: High-Fidelity Simulation

Compressor Secondary Flows and Interactions

40-03

Wednesday, June 26

8:00 AM - 10:00 AM

P. Sivel, C. Frey,

H.-P. Kersken, E. Kügeler

A Low Mach Preconditioned Harmonic Balance Solver for Cavity Flutter Computations

Advanced Aeroelastic Prediction and Validation 22-03

Wednesday, June 26

8:00 AM - 10:00 AM

E. J. Munoz Lopez,

A. Hergt, J. Klinner,

B. F. Klose, C. Willert,

V. Guemmer

The unsteady shock-boundary layer interaction in a compressor cascade - Part 3: Mechanisms of shock oscillation

Compressor Secondary Flows and Interactions

40-3

Wednesday, June 26

8:00 AM - 10:00 AM

T. Lengyel-Kampmann, G. Charroin, R. Meyer

Experimental and Numerical Investigation of the Counter-Rotating DLR turbo fan stage CRISPmulti with Boundary Layer Ingestion

Inlet Distortion

31-12

Wednesday, June 26

8:00 AM - 10:00 AM

R. Meyer, U. Tapken,

U. Klähn, M. Behn,

T. Lengyel-Kampmann

Unsteady Flow, Turbulence and Acoustic Measurements on the Counter-Rotating DLR Turbo Fan Stage Crispmulti, With and Without Inlet Distortions

Fan & Compressor Inflow Distortion Effects

40-04

Wednesday, June 26 10:30 AM - 12:00 PM

Fabia Süß, Robin Schöffler,
Lion Friedrich, Anna Petersen, Felix Vogel,
Martin Frieß, Andrea Ebach-Stahl

Design and Manufacture of EBC Coated SiC/SiC Nozzle Guide Vanes for High-Pressure Turbines 

Design and Application of CMC Materials and Components

02-02

Wednesday, June 26

1:30 PM - 3:30 PM

C. Frey, J. Backhaus,

G. Ashcroft, G. Geiser,

B. Winhart (MTU),

H. Stüer (Siemens Energy)

Using Pseudotime Marching for the Solution of Harmonic Balance Problems

Harmonic balance methods

34-05

Thursday, June 27

8:00 AM - 10:00 AM

G. Geiser,

F. Schwarzenthal,

G. Ashcroft, M. Hartmann (MTU), D. Schlüß (MTU)

On the Development of an Efficient Sliding Mesh Interface for the Harmonic Balance Method,

Part I: Implementation and Verification

Harmonic balance methods

34-05

Thursday, June 27

8:00 AM - 10:00 AM

M. Hartmann (MTU),

D. Schlüß (MTU),

G. Geiser,

F. Schwarzenthal,

G. Ashcroft,

F. Herbst

On the Development of an Efficient Sliding Mesh Interface for the Harmonic Balance Method,

Part II: Effects of Casing Treatments on the Aerodynamic Damping of a Compressor Blade

Harmonic balance methods

34-05

Thursday, June 27

8:00 AM - 10:00 AM

P. Weggler, J. Bachner,

F.-X. König, R. Stephan,

C. Gmeli

High Resolution Probe Measurements in a Multi-Stage Turbine Rig

Aerodynamic Studies

32-10

Thursday, June 27

8:00 AM - 10:00 AM

F.M. Möller, P.G. Tucker, Z.-N. Wang, C. Bode,

C. Morsbach, M. Matha,

P. Sivel

Advanced Methods for Assessing Flow Physics of the TU Darmstadt Compressor Stage:

Part 1 - Transitional Delayed Detached-Eddy Simulation

Turbulence modeling methods 2

34-18

Friday, June 28

8:00 AM - 10:00 AM

M. Matha, F.M. Möller,

C. Bode, C. Morsbach,

E. Kügeler

Advanced Methods for Assessing Flow Physics of the TU Darmstadt Compressor Stage:

Part 2 - Uncertainty Quantification of RANS Turbulence Modeling

Turbulence modeling methods 2

34-18

Friday, June 28

8:00 AM - 10:00 AM

T. Lipkowicz, S. Gövert,

B. Janus

Adaptation of the Low Dissipation Low Dispersion Scheme for Reactive Multi Component Flows on Unstructured Grids Using Density-Based Solvers

Combustion Modeling VI 04-18

Friday, June 28

8:00 AM - 10:00 AM

R. Brakmann, C. Pain,

F. Kocian, F. Carvalho,

C. Morsbach, M. Matha, M. Schroll, C. Willert

Fluidic Oscillators in Jet Impingement: A Numerical and Experimental Study on Heat Transfer Enhancement

Heat Transfer: Internal Cooling

 

Kontakt

Annabel Brückmann

Öffentlichkeitsarbeit
Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR)
Institut für Antriebstechnik
Linder Höhe, 51147 Köln
Tel: +492203 6015080