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Dassault Falcon 2000LX
Das neueste Mitglied der Forschungsflotte des DLR– die Dassault Falcon 2000LX, ist unter dem Namen "ISTAR – In-Flight Systems and Technologies Airborne Research" seit 31. Januar 2020 im Einsatz. Mit ISTAR hat das DLR einen Flugversuchsträger mit dem an neuen Technologien gearbeitet wird, neue Flugzeuge simuliert werden und die Digitalisierung der Luftfahrt weiter vorangetrieben wird. Das Forschungsflugzeug ist für die Entwicklung neuer umweltfreundlicher effizienter Flugzeuge, Antriebe und Assistenzsysteme essenziell wichtig. Die erforderlichen Technologien für klimaneutrales Fliegen werden mit ISTAR vorangetrieben.
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Airbus A320
Das größte Flottenmitglied, der Airbus A320-232 "ATRA" (Advanced Technology Research Aircraft), ist seit Ende 2008 für das Deutsche Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) im Einsatz.
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Dornier 228-101
The Dornier 228-101 serves as a universal flying research platform for various experiments, as there are laminar flow investigation, testing of sensors, validation of flight guidance systems for traffic flow control on ground and in the air, remote sensing, data link tests and many more
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Airbus Helicopter EC 135 ACT/FHS
The FHS is a highly modified EC135 helicopter developed by ECD, LLI, DLR, BWB as a test bed for innovative control and guidance systems including in-flight simulation. The original mechanical control system of this EC 135 helicopter is replaced by a full authority fly-by-wire/fly-by-light control system.
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Airbus Helicopter BO 105
The BO 105 is a five-seat research helicopter with a rigid, four-bladed main rotor and a semi-rigid, two-bladed tail rotor. All the rotor blades are made of glass fibre reinforced polymers. The helicopter is powered by two Allison 250-C20 engines. Its performance envelope is extensive. This versatile helicopter is used, among other things, for studying flight characteristics, for thermal imaging, as a platform for specialist sensor technologies, for investigations of low-noise approach profiles, for the development of pilot assistance systems and for flights with external loads.
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DR 400
The DR400 is mainly used for towing gliders which are subject of performance and handling qualities evaluation. Furthermore, the DR 400/200R is used as a light transport aircraft and for pilots’ currency training.
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Discus-2c DLR
Der Discus-2c DLR bedeutet in nahezu jeder Hinsicht eine neue Generation von Forschungsflugzeug in der Kleinluftfahrt. Schon die Strukturbauweise zeigt den Fortschritt: So ist der Discus weitestgehend aus dem heutzutage üblichen kohlefaserverstärktem Kunststoff (CFK) gefertigt. Der Discus basiert auf einem weitverbreiteten Hochleistungssegelflug mit 18 m Spannweite.
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